T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GÜNDEM; Kuduz Hastalığını Önlemek ve Sokak Hayvanlarına Yönelik Alınacak Tedbirler,
İl Hıfzıssıhha Kurulumuz, Sayın Valimiz Aziz YILDIRIMBaşkanlığında 25.12.2023 Pazartesi günü yukarıdaki gündem maddesini görüşmek üzere toplanmıştır.
Kuduz hastalığının, dünyada yaygın olarak görülen zoonotik (hayvanlardan insanlara viral yolla bulaşan) hastalıklar grubundan öldürücü bir hastalık olduğu, gerek dünyada ve gerekse ülkemizde önemli sağlık sorunu oluşturduğu, bu hastalığın insan dâhil bütün sıcakkanlı memelilerde görülebilen, beyne yerleşerek felçlere yol açan ve ölümle sonuçlanan bir virüs hastalığı olduğu, ülkemizde; kurt, tilki, çakal, yaban kedisi, gelincik, köpek, kedi, sığır, koyun, keçi, at gibi hayvanlar tarafından (en sık köpek daha az oranda kedi ve diğer hayvanlar) insanlara bulaştırılan kuduz hastalığı, hayvanların aşılanması yoluyla kolayca engellenebilmektedir.
Ayrıca İlimizde sıklıkla rastlanan başıboş gruplar halinde dolaşan sahipsiz köpekler ve kedilerin ısırma ve yaralamalarla ile gürültü ve korku oluşturarak insan ve çevre sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir.
Özellikle başıboş hayvanlardan kaynaklanan şüpheli ısırık vakalarının muhtemel kuduz vakaları için bir risk faktörü oluşturduğu ve bu konuda başta aşılama, kısırlaştırma, barındırma çalışmaları olmak üzere gerekli önlemlerin ivedilikle alınması gerekmektedir.
İlimizde; kuduz şüpheli temas vakaları incelendiğinde yıllara göre artış göstermektedir.
Kuduz Koruma ve Kontrol Yönergesine göre rutin aşılanan kedi, köpek gibi hayvan ısırmalarından hayvanın gözlenmesi şartıyla profilaksi gerekmediği, buradan anlaşılacağı üzere sahipli hayvanların aşıları yaptırıldığı zaman birçok vakada profilaksi uygulamasına gerek kalmamıştır.
5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve ilgili mevzuatları çerçevesinde;
“Bakımevi yapımı, sahipsiz hayvanları toplama, kısırlaştırma, kayıt altına alma, aşılama gibi rehabilitasyonişlemleri ile bakım ve beslenmesinin yerel yönetimlerin sorumluluğunda olduğu,” belirtilmiş,
Aynı Kanunun 4. Maddesi (g) bendinde “Hayvanların korunması ve rahat yaşamlarının sağlanmasında; insanlarla diğer hayvanların hijyen, sağlık ve güvenlikleri de dikkate alınmalıdır” hükmü konulmuştur.
Ayrıca aynı Kanunun Ek Madde 1’de,
Belediyelerin sorumluluğu;
“Büyükşehir belediyeleri, il belediyeleri ve nüfusu yirmi beş bini aşan büyükşehir ilçe belediyeleri ile diğer belediyeler, sahipsiz veya güçten düşmüş ya da tehlike arz eden hayvanların korunması ve bakımının yapılması ile rehabilitasyonunun sağlanması amacıyla hayvan bakımevleri kurar.”
Aynı Kanunun Geçici 4. Maddesinde; “Büyükşehir belediyeleri, il belediyeleri ve nüfusu yetmiş beş bini aşan belediyeler 31/12/2022; diğer belediyeler ise 31/12/2024 tarihine kadar ek 1.’inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen hayvan bakımevlerini kurmakla yükümlüdür.” denilmektedir.
Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği’nin 20 ve 21'inci maddelerinde belediyelerin sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların toplatılması ve bakılmasına yönelik usul esaslar belirtilmiştir.
Trabzon İl Hayvanları Koruma Kurulu’nun 02.04.2019 tarihli 2019-1 numaralı kanuna bağlı 1. Maddesinde “İl ve ilçe belediye başkanlıklarıyla işbirliği içinde sokak hayvanlarının kısırlaştırma faaliyetlerinin itina ile sürdürülmesi, ilçe belediyeleri tarafından ilçesindeki hayvanların toplanması Trabzon Büyükşehir Belediyesi Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezine getirilerek tedavisi yapılan, kısırlaştırılan kedi ve köpeklerin ilçe belediyelerince alındıkları ortama geri bırakılmasının sağlanması ilgili ilçenin sorumluluğun dadır.” kararı alınmıştı.
Son zamanlarda sahipsiz sokak hayvanları popülasyonundameydana gelen artışın İlimizde toplum ve çevre sağlığına olumsuz etkileri bulunduğu, bunun yanında sahipsiz sokak hayvanlarının; insanların can güvenliğini tehdit etmesine, köpek ısırmalarının yaralanma ve ölümle sonuçlanmasına, insanların günlük yaşantılarını kısıtlamasına ve toplumsal huzursuzluğun yaşanmasına neden olduğundan; yukarıda belirtilen hükümler doğrultusunda İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulumuzca alınan karar gereğince:
1. İlgili Kanun doğrultusunda; Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezlerinin kurulması, sahipsiz köpek popülasyonun ve özelliklerinin tespit edilmesi, tespit edilen sahipsiz köpeklerin Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezine getirilip bakım, rehabilitasyon, aşılama ve kısırlaştırma işlemlerinin yapılmasına,
2. Trabzon Büyükşehir Belediyesince;
Büyükşehir Belediyesince Bütün İlçe Belediyelerinin bünyesinde bulunan Geçici Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezlerinde: bakım, rehabilitasyon, aşılama ve kısırlaştırma faaliyetlerinin artırılarak devam ettirilmesine,
İlgili Kanuna göre İlçelerde kurulması gereken Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezlerinin inşa edilinceye kadar Büyükşehir ve İlçe belediyeleri koordinasyonunda geçici üniteler kurulması, kısırlaştırma ekipleri sayısının artırtılması, sahipsiz köpeklerin bu ekiplerce kısırlaştırmasına yönelik çalışmaların yürütülmesine,
Kuduz Hastalığından Korunma ve Kuduz Hastalığı ile Mücadele Yönetmeliği kapsamında; “Üç aydan büyük köpek ve kedi sahipleri hayvanlarını yılda bir defa aşılatmakla yükümlüdür” hükmü gereği; sahipli köpekler sokakta gezdirilirken, Belediye Zabıtaları tarafından istenildiğinde,köpeğe ait sağlık karnesinin sahibi tarafından ibraz edilmesine ve son bir yıl içinde kuduz aşısı ile aşılanıp aşılanmadığı kontrol edilerek eğer aşısız ise tutulan tutanağın 5996 Sayılı Kanun kapsamında idari işlem için İlgili Tarım ve Orman İlçe Müdürlüğüne gönderilmesine,
İnsan ve hayvanlarda kuduz hastalığının etkileri konusunda toplumda farkındalığın arttırılması ve başta kuduz hastalığı olmak üzere hayvan hastalıkları konusunda yapılacak çalışmalarla ilgili halk eğitimlerinin yapılmasına,
Sahipli kedi ve köpeklerin kuduz aşılamalarının devam edilmesine, 5996 Sayılı Kanun kapsamında hayvanlarını aşılatmayan sahipleri hakkında idari işlemlerin takip edilmesine,
Kurulumuzda alınan kararlar doğrultusunda, uygulamada bütünlüğün sağlanması için kararın bir örneğinin Kaymakamlıklara gönderilmesine (Kaymakamlıklarca kendi Belediyelerine gönderilmesine) ve kurumlar tarafından yapılan çalışmaların Kurulumuza bildirilmesine,
Oy birliği ile karar verilmiştir.