İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Sorumlulukları ve Amaçları:
İl Müdürlüğümüz ve ilimize bağlı 18 adet İlçe Nüfus Müdürlüklerimizde nüfus hizmetlerimiz olan Doğum, Ölüm, Evlenme, Boşanma, Kayıt Düzeltme ve Adres Kaydı gibi işlemleri Anayasaya, Kanun ve Yönetmeliklere uygun olarak nüfus personeli tarafından titizlikle yerine getirilmektedir.
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri:
a) İl içinde nüfus, Vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun ve düzgün bir biçimde yürütülmesini ve nüfus kütüklerinin eksiksiz, düzenli ve güncel bir şekilde tutulmasını sağlamak amacıyla gereken tedbirleri almak ve uygulamak,
b) Valiliğin; Bakanlık İlçeler ve diğer kuruluşlarla nüfus ve Vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak,
c) İl içerisinde nüfus ve vatandaşlık işlerine ait ödeneklerin harcanmasına ilişkin bütçe, tahakkuk, ayniyat ve diğer işleri yapmak,
ç) Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
d) Vatandaşlık komisyonu ile ilgili sekretarya görevlerinin yapmak,
Kurumun Alt Birimleri ve Bu Birimlerin Görevleri:
İl Müdürlüğümüze bağlı 18 Adet İlçe Nüfus Müdürlüğümüz bulunmaktadır.
İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri
a) Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuat çerçevesinde düzgün bir şekilde yürütmek,
b) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yılsonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
c) Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçilmesini sağlayıcı tedbirler almak,
ç) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malul olan ya da kanuni şekillere uyulmaksızın yapılmış evlilikleri o yerin Cumhuriyet Savcılığına bildirmek,
d) Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetlerine ait Kurulu, Görev ve Çalışma yönergesinde belirlenen esaslara göre kayıt örneği veya bilgi vermek,
e) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
f) Nüfus Müdürlüğünün denetimine ilişkinraporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
g) Nüfus, Vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
ğ) Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlemek,
h) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
Kurum İle Alakalı Mevzuat:
Nüfus hizmetlerinin yürütülmesi ile alakalı mevzuata http://www.nvi.gov.tr/Mevzuat.html adresinden erişilmektedir. |
Kurumun Sunduğu Hizmetleri Açıklayıcı Sayfalar:
Genel Müdürlüğümüzün www.nvi.gov.trinternet adresinden
Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Türk Vatandaşlığının Kaybedilmesi
Vatandaşlık Başvurusu Sorgulama
Vatandaşlık Formları adı altında açıklayıcı sayfalara ulaşılabilir.
*Eğer varsa sunulan etkileşimli Hizmetler,
*Kurumun Üretmekle Yükümlü Olduğu Her Tür Rapor,
*İnternet üzerinden sunulabilecek Her Tür Form,
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI PROJESİ (TCKK)
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik kartı Projesi ile;
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) TUBİTAK tarafından yerli üretim olarak polikarbon materyalden oluşan kart erkek ve bayanlar için aynı renkte oluşup 10 (on yıllık) kullanım ömrüne sahip, temaslı ve temassız çip içeren uluslararası standartlara uygun olarak üretilmiştir.
Biyometrik veri ve pin kartı şifresiyle en gelişmiş güvenlik öğelerini içinde barındırmaktadır.
-Kimlik kartının elektronik olarak doğrulanabilmesi için Kart Erişim Cihazına KEC) kimlik kartı yerleştirilir. Cihaz kartın doğrulaması için gerekli güvenlik modülüne sahip olduğundan kartın geçerliliği elektronik olarak denenir. Kart doğrulama işlemi diğer yöntemlerle de doğrudan yapılmaktadır.
-Bu şekilde tek kart, tek şifre dönemine geçilerek sahtecilikten kaynaklanan vatandaş mağduriyeti önlenmiş olacaktır.
-e-Devlet kapsamında sunulan bütün hizmetlerde internet sisteminin bulunduğu her yerde (ev, işyeri vb.) alanlarda kimlik kartı ile erişilecektir.
-Kimlik kartı elektronik imza olarak kullanılabilecek,
-Kimlik Kartı seyahat belgesi olarak kullanılabilecektir.
TC. Kimlik Kartının Yaygınlaştırılması Projesi:
Kimlik kartı uygulama süresi şu aşamalarda gerçekleşecektir.
Bakanlığımızca, 2013 yılı ikinci yarısında kimlik kartının verilebilecek şekilde yasal düzenleme işlemleri devam etmektedir.
Genel Müdürlüğümüzde Kimlik Kartlarının Üretilecek Merkezi Bilişim İnşaat Çalışmaları devam edilmektedir.
Bu çalışma TUBİTAK ile müşterek devam edilmektedir.
Taşra İşlemleri
Kimlik kartının yaygınlaştırma işleminin esas halkası (saha yaygınlaştırma) olarak tarif edilen işlemler İlçe Nüfus Müdürlüklerinin bu proje esasına uygun, alt yapının yeni ofis gereçlerine uygun olarak donatılması,
Bu nedenle, mevcut illerimiz iki bölüme göre, ilk onbeş ile bağlı ilçe müdürlükleri birinci etapta, diğer kalan illere bağlı ilçeler ise ikinci etapta, proje kapsamında ön görülen ofis gereçleri olarak belirtilen nüfus cüzdanı, kayıt masası, memur çalışma masaları, çalışma koltuğu, misafir koltuğu, elbise dolabı, klima cihazı, PC , Printer, Tarayıcı, Kart Okuyucu, KİOSK, LCD TV gibi gereçler ile Nüfus Müdürlüklerinin kablolama ve data elektrik alt yapısı yeni düzenlemeye uygun hale getirilecektir.
İlçe nüfus müdürlükleri bu yeni ofis gereçlerine uygun olarak alt yapı donatımı sağlandıktan sonra TC. Kimlik Kartı düzenleme ve değiştirme işlemi dört yıl içinde tamamlanacak şekilde randevu sistemi ile vatandaşlardan kimlik bilgileri parmak ve el ayası ile fotoğraf kayıtları alınarak sistem üzerinden Kimlik Kartı Düzenleme Merkezine gönderilecek, merkezde tanzim edilecek kimlik kartları vatandaşların bildirdiği adres kayıtlarına kargo ile teslim edilmesi sağlanmış olacaktır.
Genel Müdürlüğümüzün www.nvi.gov.trinternet adresinden gerekli belge dökümü alınabilmektedir.